Sixers centraal 09-10
| T-Dog |
|

Deadeye

Group: Members
Member No.: 427

|
'Blazers' Andre Miller and Nate McMillan discuss Miller's role, controversial comments'
Ik ben er nog niet gerust op!!
--------------------
 K: Derrick Rose, Blake Griffin, Michael Beasley, Spencer Hawes, J.R. Smith, Carlos Boozer, Tyreke Evans, Mike Conley, JaVale McGee, Nick Young, Chase Budinger, Jerryd Bayless R: Tim Duncan, Pau Gasol, Paul Pierce, Jason Kidd, Andre Miller, Ben Gordon, Richard Jefferson, Ron Artest, Kenyon Martin, Brendan Haywood, Grant Hill, Anderson Varejao, Thabo Sefolosha, Rasual Butler, Ramon Sessions
|
|
|
| Hookies |
|

Legend

Member No.: 8

|
| QUOTE (T-Dog @ 13-10-2009 21:24) | 'Blazers' Andre Miller and Nate McMillan discuss Miller's role, controversial comments'
Ik ben er nog niet gerust op!! |
Open voor Miller dan ff een Blazers topic. Die man heeft niks meer met de Sixers te maken.
--------------------
|
|
|
| AI2 |
|
All-Star

Member No.: 393

|
Veel ?'s rond dit team:
1) nieuwe coach en hoe gaat dit klikken. Wat wel positief kan zijn is dat deze coach op offensief gebied dit team wel wat kan bijbrengen. De Sixers zijn vnl. een run -'n gun team, dat teert op balverliezen, fastbreak en easy buckets. Maar met Elton Brand in je team moet je ook op half-court gebied iets meer kunnen brengen, hopelijk helpt Jordan dit team daarbij.
2) Louis Williams op de point guard en niet echt een back-up. Holiday zal dit seizoen (en volgend?) vooral kijken en leren, Ivey is brol (ik vraag mij af of er echt niets beter was, Arroyo bv). Iguodala zal ook zijn deel van het spelverdelen op zich nemen.
3) Brand: hoe gaat die zich inpassen. We weten allemaal dat het bij de Sixers goed begon te lopen toen Brand geblesseerd raakte. Iguodala en Young op de 3 en 4 werkte. En hoe gezond is Brand. Ik neem aan dat die zeker 2 maand gaat moeten op tempo komen (hij heeft uiteindelijk 30 matchen gespeeld de laatste 2 jaar).
4) Afstandschot. Kapono zal wel helpen, en het feit dat Andre Miller weg is ook, maar zijn de Sixers ondertussen goed genoeg van achter de 3-puntslijn om daar schade aan te brengen.
Toekomst: Op korte termijn zitten we vast met dit team en ik denk dat er teveel problemen zijn om hiervan een play-off team te smeden (ik hoop dat ik fout ben). Op iets langere termijn (na dit seizoen bv) zit je met laatstejaarscontracten van Dalembert-Kapono-Green ter waarde van 22 miljoen. Dat opent perspectieven.
Als alles optimaal verloopt wordt Holiday een topper, Speights een goede rollplayer, kunnen we Dalembert en Green ruilen voor een topper op de centerpositie, is Brand terug gezond en kunnen we hem ruilen, ...
|
|
|
| AI2 |
|
All-Star

|
Dit jaar moet je van Jrue niet te veel verwachten, ik denk zelfs dat Ivey meer minuten gaat krijgen dan hem, en dan is het al erg.
Ze zijn heel voorzichtig met hem, hij is ook heel jong, maar hij moet de pg van de toekomst voor Philly worden. In het preseason speelde hij soms goed, maar soms was hij onzichtbaar, en je zag er ook dat zijn ass/TO ratio afgrijselijk was (hij gaf nauwelijks een assist in het begin).
Niet onbegrijpelijk, aangezien hij in college op de 2-positie speelde. Hij moet zich het pg-schap nog aanleren, helaas is er in Philadelphia geen echte pg die hem dat kan aanleren.
Moest ik jou zijn zou ik proberen Speights te nemen. Die zal nooit een topper zijn,maar je kan hem misschien goedkoop nemen en ik denk niet dat Brand een heel seizoen gezond gaat blijven. Speights zal sowieso zijn kansen krijgen (ook op de 5) de komende jaren en zal misschien wel degelijke stats neerzetten.
|
|
|
| AI2 |
|
All-Star

|
Een kleine voorspelling (of hoop).
De eerste match van de Sixers was direct ontluisterend. Het is niet erg te verliezen van Orlando (ze zijn nog sterker geworden) maar de manier waarop was heel pijnlijk.
Ik denk dat het een ontgoochelend seizoen gaat worden voor Philadelphia en dat er gehandeld moet worden.
Brand is ontradebaar met zijn contract, leeftijd en blessuregeschiedenis. Thaddeus Young is goed en kan nog beter worden, dus die zou ik niet wegdoen (zijn rookiecontract geeft je ook niet veel in return bij een trade waarschijnlijk).
Blijft over: Andre Iguodala. Het is duidelijk dat hij een heel goede speler is, maar geen franchisespeler. Hij is geen goed schutter en zal het nooit worden, maar is wel een goede (onzelfzuchtige) en veelzijdige speler met een goede instelling, die in zijn beste jaren komt.
Hij zal het schip moeten verlaten. Ik hoop dat het management ook beseft dat dit de enige optie is. En ik kan mij inbeelden dat een speler als Iguodala wel interesse opwekt, zeker bij teams die nog 1 goede speler verwijdert zijn van contender te worden (Utah, New Orleans, Portland, Dallas, ...)
|
|
|
| AI2 |
|
All-Star

|
Een paar vaststellingen na 10 wedstrijden Philadelphia:
Ze spelen heel slecht. Matchen tegen echt slechte ploegen (Charlotte, New Jersey) worden met moeite gewonnen, tegen topploegen zijn ze compleet kansloos, tegen middelmatige ploegen eigenlijk ook. Ze gaan voor de lotery, maar gaan weer te goed zijn voor een echt degelijke pick vrees ik.
Belangrijkste vaststelling: Deze coach suckt verschrikkelijk. Hij heeft geen antwoord op goede ploegen, predikt geen defense en offensief is het ook allemaal zo vlot niet (terwijl dat zijn handelsmerk zou zijn). Het zou mij verbazen als hij het einde van het jaar haalt.
Thad Young worstelt heel hard. Het jaar van de grote bevestiging draait momenteel op een blooper uit. Ik dacht een maand geleden dat Iguodala de man was die de Sixers moesten traden, maar misschien is Young een betere optie.
De Sixers hebben een goede 2-guard nodig (Kevin Martin), met een goed 3-puntsshot. Zo kan Iguodala op zijn beste positie spelen, de 3-positie.
JRue Holiday krijgt nauwelijks speeltijd. Zoals verwacht.
Lou Williams en Speights spelen goed, heel goed met momenten. De blessure van Speights is wel 'a blessing in disguise', aangezien Brand nu alle last op zijn schouders krijgt (maar ook de nodige minuten, die Speights afnam van hem). Nu kan onze coach hem niet op de bank posteren voor de helft van de match. Het vertrouwen dat Brand nu krijgt beschaamt hij niet. De laatste 3 matchen (sinds Speights out is toevallig) speelde hij op een niveau dat hij al 2 jaar niet meer haalde.
Verder wordt het wachten tot Dalembert in zijn contractjaar komt, voor een trade.
|
|
|
| AI2 |
|
All-Star

|
Spijtig voor je fantasy-team?
Gisteren tegen Washington speelde hij in 10 minuten goede stats bij mekaar. Helaas is de coach een beetje vreemd. JRue speelt eigenlijk wel goed in de weinige minuten die hij krijgt, hij geeft een meerwaarde aan het team, maar toch is zijn status altijd heel onzeker (soms 10 minuten, soms niets).
Ik denk wel dat hij naar het einde van het seizoen toe (als hij blijft hard werken) meer minuten gaat krijgen, want, eerlijk gezegd stelt de bank van Philadelphia niet zoveel voor.
Speights is goed (zou ik graag samen met Brand het frontcourt zien bemannen), maar dan ... Jason Smith is nuttig, maar ook niet echt heel goed. Willie Green kan nuttig zijn met momenten, en Kapono kan 3's schieten maar niets anders. En daar blijft het wat bij.
JRue zou hier echt samen met Speights de man van de bank moeten kunnen worden.
|
|
|
| AI2 |
|
All-Star

|
Je kan misschien geluk hebben, want Lou Williams is voor 2 maand out. JRue zal dus minuten krijgen. En gelukkig maar, want enkel daarmee kan hij bijleren.
De Sixers mogen zich opmaken voor de lotery vrees ik, en hopelijk een hoge pick.
Ik hoop ook dat de blessure van Brand meevalt, was blij hem eindelijk nog eens goede wedstrijden (en opeenvolgend) te zien spelen.
|
|
|
| T-Dog |
|

Deadeye

Member No.: 427

|
YES!!!!! IVERSON BACK IN TOWN!!!
(nog een geruchtje, maar ik heb goede hoop!)
--------------------
 K: Derrick Rose, Blake Griffin, Michael Beasley, Spencer Hawes, J.R. Smith, Carlos Boozer, Tyreke Evans, Mike Conley, JaVale McGee, Nick Young, Chase Budinger, Jerryd Bayless R: Tim Duncan, Pau Gasol, Paul Pierce, Jason Kidd, Andre Miller, Ben Gordon, Richard Jefferson, Ron Artest, Kenyon Martin, Brendan Haywood, Grant Hill, Anderson Varejao, Thabo Sefolosha, Rasual Butler, Ramon Sessions
|
|
|
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
Track this topic
Receive email notification when a reply has been made to this topic and you are not active on the board.
Subscribe to this forum
Receive email notification when a new topic is posted in this forum and you are not active on the board.
Download / Print this Topic
Download this topic in different formats or view a printer friendly version.
|