Maireach Hogeschool voor Mysterieuze Kunsten en Magie
Info Nieuws Punten

Belangrijke links:
[Wat is RPG?]
[De Regels]
[Personeel Gezocht!]

Belangrijke topics:
[BRAND!]
[Actief Meldtopic!]

Welkom, beste leerling, op Maireach Hogeschool voor Mysterieuze Kunsten en Magie!

Het hele jaar door worden er nieuwe inschrijvingen geaccepteerd, dus aarzel niet om je aan te melden. Als je nieuw ben, doe je er ook goed aan om de schoolregels een keer door te lezen. Vergeet ook zeker niet om je de nodige schoolspullen aan te schaffen.

De Maireach schoolleiding wenst jullie alvast een prettig schooljaar toe!

We zijn momenteel bezig aan het schooljaar 2004-2005,
het tweede jaar sinds de stichting van de school.

Kerstmis nadert en deze dagen zijn de kortste van het jaar. Buiten is het ijskoud, en af en toe weet er een sneeuwstorm te ontsnappen uit het bos, om op het schoolterrein onschuldige leerlingen weg te blazen. Mensen met onderkoelingsverschijnselen kunnen terecht bij de schoolzuster.

Griffoendor:
0504 punten

Huffelpuf:
0427 punten

Ravenklauw:
0537 punten

Zwadderich:
0779 punten
-+- Het Verhaal -+- Kaart van Maireach -+- VERMIST! -+- Het Schouwersverslag -+- Een Nieuwe Aanwijzing -+- Verslag #2 -+-

De Nieuwe Puntenregeling
Lyondir DragonsDottir
Posted: 20 December 2007, 14:49

TyraGarnalus Rex
Group Icon

Group: Verheven Personage
Member No.: 2

De Nieuwe Puntenregeling

Aangezien er verschillende problemen met onze vorige puntenregeling waren (met als meest vervelende dat bijna niemand ooit binnen een redelijke termijn zijn/haar punten kreeg Smilie_Fluit_01.gif), is er besloten om de hele regeling grondig te herzien.
Voortaan worden er geen punten meer uitgedeelt per om het even welke post in om het even welk topic, maar worden er pas punten gegeven als een heel plot uitgespeeld is. Ook zijn er punten te verdienen door spreuken te leren en karakterontwikkelingen.
Zie hieronder voor meer uitleg tongue.gif

Waarmee kunnen er geen punten meer verdiend worden?
Vanaf nu worden er geen (ik herhaal: GEEN Smilie_Fluit_01.gif) punten meer gegeven voor topics of plots die niet afgewerkt zijn, ook al zijn er nog zo'n goede posts gemaakt. Deze manier was gewoon teveel werk en te onoverzichtelijk voor de moderators om efficiënt te zijn.

Wanneer kan je dan wel punten krijgen?
Voortaan worden de punten pas uitgedeeld wanneer een heel plot uitgespeeld en klaar is. Dit kan één topic zijn, of het kan uit meerdere topics bestaan.
Wanneer de deelnemers van een plot/topic vinden dat het af is, kan één van hen het posten in het speciaal daarvoor voorziene topic, met een link naar het betreffende topic, of naar alle topics als het er meerdere zijn. Hierna zal een moderator dit zo snel mogelijk bekijken en de juiste afdelingen hun punten geven.

Waarop worden de punten gegeven?
  • Punten per post
    Net zoals vroeger zullen ook nu alle posts apart punten kunnen verdienen (als de moderator vindt dat ze punten verdienen), hoewel er een aantal verschillen zijn:
    - De posts krijgen pas punten als het hele plot afgewerkt is en gemeld in het daarvoor bestemde topic (zie boven)
    - Er zullen geen punten meer uitgedeeld worden op de lengte van een post, maar wel op de schrijfstijl, humor, creativiteit, etc.

• Punten per topic
    Topics die klaar zijn worden gesloten door de starter van het topic, waarna ze gemeld kunnen worden in het puntentopic (als er bij een plot meerdere topics betrokken zijn, moeten al deze topics klaar zijn voor ze gemeld kunnen worden). Topics worden beoordeeld op creativiteit, uitvoering, samenwerking tussen de deelnemers, etc.
    Wanneer de deelnemers van verschillende afdelingen zijn, wordt het totale aantal punten gedeeld door het aantal deelnemers. Dit aantal wordt dan vermenigvuldigd met het aantal personen per afdeling om het totale aantal punten voor die afdeling te berekenen (decimale getallen worden naar boven afgerond tongue.gif).

• Punten per plot/idee
    Dit geldt alleen als een plot bestaat uit meer dan één topic. Hierbij wordt gekeken naar de originaliteit van het idee, de samenwerking en overzichtelijkheid tussen verschillende topics, de algemene uitvoering, etc. Als er deelnemers van verschillende afdelingen zijn, wordt dezelfde methode als voor topics gebruikt om het totaal per afdeling te berekenen.

• Punten per karakterontwikkeling
    Als een bepaald karakter een grote karakterontwikkeling ondergaat, zijn daar voortaan ook punten mee te verdienen happy.gif Als je vindt dat jouw karakter hiervoor punten verdiend, moet dit gemeld worden samen met de links naar het topic/de topics (zie boven) waarin de karakterontwikkeling gebeurt.
    Karakterontwikkelingen worden beoordeeld op belangrijkheid voor het karakter, originaliteit en creativiteit, en tot slot ook op geloofwaardigheid(!). Merk op dat de moderator beslist of een karakterontwikkeling belangrijk genoeg is om punten te verdienen, en dat je niet zomaar punten zal krijgen op een verandering van kapsel of iets dergelijks.

• Punten per geleerde spreuk
    Ook door het leren van spreuken kan je vanaf nu punten verdienen! Klik hier om te lezen hoe het werkt happy.gif

Is er een maximum aantal punten?
Er is geen maximale aantal punten voor wat dan ook op MR, dus doe je best! happy.gif

Nog commentaar / vragen?
Laat maar komen! happy.gif

--------------------
Natasha Lawson
Posted: 21 December 2007, 23:28

Wanneer je dacht je er verlost van was...
Group Icon

Group: Griffoendor Eerstejaars
Member No.: 123

... Mmz. Ik vind de nieuwe puntentelling nogal.. vreemd. Voor je me levend opeet, zal ik ook even uitleggen waarom. Smilie_Fluit_01.gif

Ten eersten, een topic echt helemaal uitspelen vind ik nou niet echt bepaald gemakkelijk. In die tijd dat ik al rpg, heb ik misschien nog maar één of twee topic uitgespeeld? Nouja, moeilijk gaat ook zeker? Smilie_Angel_01.gif

Ten tweeden. Even citeren uit deze uitleg:

(..)Wanneer de deelnemers van verschillende afdelingen zijn, wordt het totale aantal punten gedeeld door het aantal deelnemers. Dit aantal wordt dan vermenigvuldigd met het aantal personen per afdeling om het totale aantal punten voor die afdeling te berekenen (..)

Dus, als ik het goed begrijp: als er meerdere mensen van een afdeling meedoen aan één topic, dan krijgen die ook meer punten? Ongeacht of die posts nu waardeloos zijn of niet? huh.gif

En verder vind ik ook niet dat iemand anders kan bepalen wat wel of niet belangrijke ontwikkeling is voor je karakter, maar ik zal hier niet meer verder over zeiken XD Beloofd! XD

--------------------
Lyondir DragonsDottir
Posted: 21 December 2007, 23:51

TyraGarnalus Rex
Group Icon

Group: Verheven Personage
Member No.: 2

QUOTE (Natasha Lawson @ 21 December 2007, 11:28 PM)
Ten eersten, een topic echt helemaal uitspelen vind ik nou niet echt bepaald gemakkelijk. In die tijd dat ik al rpg, heb ik misschien nog maar één of twee topic uitgespeeld? Nouja, moeilijk gaat ook zeker?  Smilie_Angel_01.gif

We hebben dit gedeeltelijk ingevoerd, net omdat er zo weinig topics werden uitgespeeld. De subfora stonden helemaal vol met topics met misschien 1 of 2 posts. Niet echt aangenaam. Het is gewoon veel leuker om de topics helemaal uit te spelen, en op deze manier proberen we de mensen aan te moedigen om dat ook te doen.
(Het betekent niet dat het topics van 50 posts moeten zijn, en ik ben van mening dat het zeker doenbaar is n_n)

Ten tweeden. Even citeren uit deze uitleg:

(..)Wanneer de deelnemers van verschillende afdelingen zijn, wordt het totale aantal punten gedeeld door het aantal deelnemers. Dit aantal wordt dan vermenigvuldigd met het aantal personen per afdeling om het totale aantal punten voor die afdeling te berekenen (..)

Dus, als ik het goed begrijp: als er meerdere mensen van een afdeling meedoen aan één topic, dan krijgen die ook meer punten? Ongeacht of die posts nu waardeloos zijn of niet? huh.gif

Klopt, maar vergeet niet dat er naast de beoordeling op topics en al dat andere ook nog gewoon punten per post worden gegeven. Posts die waardeloos zijn, zullen dan weinig of geen punten krijgen, terwijl goede en interessante posts er juist veel punten mee zullen verdienen n_n
Verder vind ik dat iemand die actief is (m.a.w. die mee helpt een topic uit te spelen) daar sowieso voor beloond moet worden. Niet iedereen heeft evenveel schrijftalent tongue.gif

En verder vind ik ook niet dat iemand anders kan bepalen wat wel of niet belangrijke ontwikkeling is voor je karakter, maar ik zal hier niet meer verder over zeiken XD Beloofd! XD

Daarom dat je er ook de reden bij moet geven waarom JIJ vindt dat deze ontwikkeling zo belangrijk is voor je karakter n_n
Als jij een aannemelijke reden kan geven, is er geen probleem n_n

Ik hoop dat ik je vragen een beetje beantwoord heb hiermee n_n

--------------------
0 User(s) are reading this topic (0 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Topic Options Quick Reply

Skin made by Dromin.

Hosted for free by InvisionFree (Terms of Use: Updated 7/7/05) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.3531 seconds | Archive