Fully Featured & Customizable Free Forums
zIFBoards - Free Forum Hosting
Welcome to Forum "t Brierke", Achtse Barrier, Eindhoven. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Pages: (2) [1] 2  ( Go to first unread post )

Kruispunt Fransebaan - Oude Bossche baan, Wederom automobilist de dupe
Rebella
Posted: Jun 29 2009, 10:58 PM

Newbie

Group: Members
Member No.: 63

Vorige week werd ik als fietster WEER BIJNA met mijn kinderen aangereden op de oversteek drempel.
Als fietster moet je tegenwoordig ook steeds vaker in de ankers!
Het enige wat ik hoorde was een SORRY....vanuit de auto...
Ik riep toen gefrustreerd terug: Dat hoor ik nou ELKE keer!
En daar kan ik het dan weer mee doen denk ik... het woordje sorry....
Ik kijk nog even om en fiets verder met mijn hart nog in mijn keel...gelukkig zijn mijn schaapjes nog heel ...
xaa
Posted: Feb 28 2009, 02:34 PM

Member

Member No.: 55

Tsja,dus gaan we het maar volplempen met drempels, en andere auto-mollende, irritante maatregelen :-( En dan maar klagen dat de overheid alleen maar autootje aan het pesten is zeker. Kent u dat... al die mensen die vanachter hun autoraampje zo driftig zitten te schelden, middelvingers gebruiken etc, omdat er van die 'eikels' voor ze rijden die hier het 'gore lef' hebben om 40 of minder te rijden op de Fransebaan? Altijd weer een feest. Net als het slingeren tussen de gaten door :-)
trappist
Posted: Feb 14 2009, 12:01 PM

Member

Member No.: 17

Kijk, dit bedoel ik nu:

'Aantal ongelukken in 30kmzones gestegen'
za 14 feb 2009, 10:59 Door: ANP

DEN HAAG (ANP) - Het aantal ernstige ongelukken in 30kilometerzones is de laatste vijf jaar toegenomen. In 2002 vonden er 979 ongelukken plaats op woonerven, in 2007 stond de teller op 1398. Ook het aantal doden bij dergelijke ongelukken nam toe: van 20 in 2002 naar 39 in 2007.

De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) heeft zaterdag een bericht daarover in het Nederlands Dagblad bevestigd. De 30kilometerzones werden in 2002 in het leven geroepen om het verkeer veiliger te maken. Maar omdat gemeentes veelal hebben nagelaten de zones te voorzien van verkeersdrempels of andere aanpassingen, rijden automobilisten in de gebieden nog steeds te hard en veroorzaken daardoor ongelukken.

,,Het neerzetten van alleen een bord is duidelijk niet voldoende”, stelt de stichting.
trappist
Posted: Jan 19 2009, 11:48 AM

Member

Zolang er geen sancties tegenoverstaan zal er weinig veranderen.
Ik heb nog nooit een snelheidscontrole gezien op de Fransebaan of Oude Bosschebaan (wel gordelcontrole), en wanneer er ooit een politiewagen door de wijk rijdt is die met heel andere zaken bezig.
Verkeersregels en wetten hebben nu eenmaal geen prioriteit, pas bij moord en doodslag komen ze in actie, en daar hebben ze helaas genoeg werk mee...
Toon
Posted: Jan 18 2009, 11:29 PM

Administrator
*

Group: Admin
Member No.: 2

Rommel op straat kan ook leiden tot ongelukken wink.gif
xaa
Posted: Jan 18 2009, 10:36 PM

Member

Misschien had ik beter in het andere topic mijn verhaal kunnen plaatsen trouwens :-) echt veel met verkeer heeft het niet meer te maken :-)
xaa
Posted: Jan 18 2009, 10:35 PM

Member

Misschien wel, misschien niet. Ik heb in Japan gezien dat er op marktdagen nog geen papiertje op straat ligt. Als er niets ligt, gooi je er ook niets bij.

En er is een verschil tussen 'andermans troep opruimen' en 'je eigen wijk leefbaar houden'. Het tweede kan betekenen dat je soms het eerste doet, alleen schiet je er meer mee op.

Maar goed, dat was slechts een mogelijk voorbeeld. Ik denk ook niet dat er mensen voor te vinden zijn, ben ik helemaal met je eens. Maar alleen maar aangeven wat er mis is, gaat niet leiden tot veel verbetering neem ik aan.
Toon
Posted: Jan 18 2009, 10:10 PM

Administrator
*

Group: Admin
Member No.: 2

QUOTE (xaa @ Jan 18 2009, 09:58 PM)
En overlast van zwerfafval zou best samen op te lossen zijn, is er animo om eens met een aantal tientallen mensen samen met de gemeente gebieden op te ruimen? Een schoon gebied nodigt minder uit tot rotzooi dan een vuilnisbelt, kijk maar eens in de middenberm op de spaaihoefweg bij de verkeerslichten.

Ik denk niet dat de oplossing is dat wijkbewoners zelf de rotzooi op gaan ruimen. Het probleem moet bij de bron worden aangepakt, dus de mensen die de rotzooi zomaar op straat achter laten moeten aangepakt worden.
xaa
Posted: Jan 18 2009, 09:58 PM

Member

Verkeer in onze wijk zal helaas altijd wel een probleem blijven. Waarom snap ik eigenlijk niet. Van het sluipverkeer kan ik me nog wel iets voorstellen, maar veel van de mensen die ik bezig zie met 'inhalen via het fietspad', '3dubbelparkeren bij scholen', 'scheuren en voorrangsregels vergeten' en zo, zijn mensen die ik dan voortijdig zijstraten zie induiken, kortom: vermoedelijk bewoners van de wijk zelf.

De overlast met sluipverkeer zal binnenkort wel weer een maandje toenemen als het kruispunt op de Boschdijk opengaat overigens, kan iedereen zijn pret weer op :-)

Markant om te zien dat met name allerlei vormen van overlast zo de discussie beheersen hier, en in het Brierke. Mensen die van dingen last hebben, mensen die dat bagetelliseren, mensen die zeggen dat andere dingen veel erger zijn, etc.
Ik neem aan dat de meeste mensen die opmerkingen maken over een vorm van overlast, dat niet doen om het zeuren maar om de overlast. Laten we dat dan met zijn allen niet afdoen als 'onzin'. Helaas zijn er genoeg dingen om de totale overlast-aandacht over te verdelen. Vliegtuigen, Aquabest, auto's, honden, hangjongeren, zwerfafval, en het lijstje is vast nog wel even aan te vullen. Verder speelt natuurlijk ook de combinatie van dingen: Aquabest is niet erg, een luchthaven is niet erg. De combinatie van die twee zaken en de groeiperspectieven voor beide veroorzakers kunnen samen wel de tolerantiegrens van een bewoner aan de noordkant overschrijden.

Ik denk dat het het beste is om de verschillende problemen als losse problemen te zien, hoewel er een aantal groepen zijn: overlast 'van buiten', overlast die we zelf in de hand hebben, of overlast die we zelf kunnen oplossen. Zo hebben we scheuren in de wijk zelf in de hand. En overlast van zwerfafval zou best samen op te lossen zijn, is er animo om eens met een aantal tientallen mensen samen met de gemeente gebieden op te ruimen? Een schoon gebied nodigt minder uit tot rotzooi dan een vuilnisbelt, kijk maar eens in de middenberm op de spaaihoefweg bij de verkeerslichten.

Zo, meteen maar weer eens het forum voorzien van een nieuw bericht :-)
trappist
Posted: Dec 24 2007, 02:09 PM

Member

Ja ik ben inderdaad automobilist, werd daarstraks op de Fransebaan nog rechts via de fietsstrook ingehaald door iemand die kennelijk enkele minuten eerder aankomen belangrijker vond dan veiligheid.
Bij het naderen van een kruising snelheid verminderen is mij ooit geleerd; als je dan nog wordt gelanceerd is er iets mis met vering/schokbrekers van de wagen...
Door deze drempels en de instelling van de 30km zone wordt de snelheid van het autoverkeer dusdanig verminderd dat het aantal ongevallen tot een minimum wordt gereduceerd, en als voetganger de Fransebaan oversteken wordt hierdoor ook een stuk gemakkelijker.
Probeer tijdens de spits maar eens elders deze weg over te komen zonder te moeten rennen voor je leven.
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
« Next Oldest | Verkeer en veiligheid | Next Newest »
DealsFor.me - The best sales, coupons, and discounts for you

Topic OptionsPages: (2) [1] 2 

Hosted for free by zIFBoards* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.1393 seconds · Archive